BBN3402

Isnin, 17 Februari 2020

BBM3410Satu2020: Asas Grafik

Assalamualaikum w.b.t. Pada hari ini kami sebagai ahli kumpulan The Luxe Production diberi arahan oleh Prof untuk melakukan tugasan dalam bentuk kumpulan yang dibentuk pada minggu yang lepas. Sebelum memulakan tugasan atau aktiviti, kami berbincang terlebih dahulu untuk membahagikan dalam kumpulan yang kecil. Kami juga telah membawa peralatan yang diperlukan seperti mounting board, gunting, uhu stick dan sebagainya. Kami memilih lima helaian muka surat yang ada kaitan dengan elemen asas grafik. Elemen asas grafik termasuklah mudah, warna, teks, kesesuaian dan keseimbangan.




Antara aktiviti yang kami lakukan ialah menggunting dan menampal. Selesai menggunting, kami menampalnya di aats mounting board yang berukuran A4. Kami menebuk mounting board  menggunakan puncher. Kemudian, kami mengikat keenam-enam mounting board tersebut menggunakan reben.


Alhamdulillah, kami dapat menyiapkan aktiviti yang diberikan dengan masa yang ditetapkan. Saya dapat menyimpulkan bahawa dalam semasa melakukan tugasan ini, semangat bekerjasama dan bertolak ansur dapat diterapkan dalam diri masing-masing. 






Ini merupakan gambar ahli kumpulan kami yang diambil setelah menyiapkan tugasan yang diberikan oleh Prof pada hari tersebut.



Gambar ini merupakan hasil semakan tugasan kumpulan kami oleh Prof Normaliza. Terima kasih Prof kerana memberi pujian terhadap hasil tangan daripada ahli-ahli kumpulan kami. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

BBN3402SATU2020: PENTERJEMAHAN BERBANTUKAN KOMPUTER

  Dear prof kesayangan, Terima kasih untuk setiap ajaran... Terima kasih untuk segala ilmu... Terima kasih untuk didikan yang sempurna... Sa...