BBN3402

Rabu, 16 Disember 2020

BBN3402SATU2020: MINGGU8 TWITTER

 


Tahun ini telah mengajar kami bahawa tidak kira seberapa teliti anda merancang kehidupan anda, Yang Mahakuasa mempunyai suara terakhir & kuasa veto. Itulah sebabnya sangat penting untuk hidup setiap saat & tidak menganggap perkara-perkara yang tidak diingini. Di sini hari ini, pergi esok. Kami telah melihat kejadian itu terlalu kerap. Hidup sahaja!






Hidup adalah proses. Anda tidak dapat melakukan perjalanan sembarangan dan berharap dapat muncul di puncak. Walaupun anda mungkin tidak menyukai apa yang anda lalui sekarang, perjuangan anda mempersiapkan anda ke tahap seterusnya. Ikuti cobaan yang sesuai dengan anda. Percayalah kepada Yang Maha Kuasa untuk menjadi Pemandu & Pelindung anda.




Tidak kira apa keadaannya, jangan menyakiti orang lain. Jangan bersikap jahat. Anda tidak pernah tahu apa yang dilalui oleh orang seterusnya. Sekiranya anda tidak dapat mengatakan perkataan yang baik atau melakukan sesuatu yang menyenangkan, lebih baik anda diam. Terdapat banyak kejahatan di dunia hari ini, anda tidak perlu menambahkannya!



Belajar bersikap adil. Yang Mahakuasa mengasihi mereka yang adil. Kadang-kadang anda tidak menyukai seseorang berdasarkan apa yang orang lain katakan tentangnya atau keterangan orang lain tentangnya. Tetapi dia ternyata menjadi orang yang baik. Oleh itu, jauhkan diri daripada mempunyai idea-idea awal. Beri peluang kepada semua orang!




Kadang-kadang anda mungkin ingin mengatasi beberapa perkara dengan teruk tetapi anda tahu mereka lebih baik dibiarkan. Kerana jika anda melakukannya, anda mungkin akhirnya menyesali kata-kata & tindakan anda. Ini adalah satu cabaran yang besar untuk menahan diri tetapi anda harus menjaga ketenangan fikiran anda sendiri. Yang Maha Kuasa akan menjaganya.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

BBN3402SATU2020: PENTERJEMAHAN BERBANTUKAN KOMPUTER

  Dear prof kesayangan, Terima kasih untuk setiap ajaran... Terima kasih untuk segala ilmu... Terima kasih untuk didikan yang sempurna... Sa...